Soccer


AFC ACL - Schedule

Read More

Soccer


"Coach Yong" Suhok "Channarong-Wiider Cher" is cool to help raise the team. 
"Coach Yong" Worawut Srimaka, the Thai national team coach, under 23 years old, chose Channarong Promsrikaew and William Widerso as the two players with the best developments in the Dubai Cup. 2022 Aims to use over-age quota players for SEA Games
According to the War Elephants, U23 has just completed a mission in a special football battle "Dubai Cup 2022" in which the team test matches. With the results of losing all 3 matches, with the first match losing to Qatar 0-1, the second match losing to China 2-4 and losing to Iraq in a 1-2 injury time on March 29, but "War Elephant U 23” There is a program to hunt for gold medals at the 2021 SEA Games in Hanoi, Vietnam. Between 12-23 May 65, including the 2022 AFC U-23 Football Championship final in Uzbekistan Between 1-19 June 65
Recently, "Coach Yong" Worawut Srimaka, the Thai national team coach, under 23 years old, has revealed through the media about the players who have performed well in Dubai and have the opportunity to continue the team that First, I would like to choose Channarong Promsrikaew because the fact that he has been playing in the Spanish Liga 4 has helped to raise the team. Because playing football in Asia Physical and mental condition is very important. and if I had to choose another
“The other would choose William Wilderje, although it was his first time playing for the Thai national team, but William has been training football properly since in Sweden. When he came to play with us, he was very easy to play. You don't even have to adjust anything. both physically and football speed.”

Soccer

Qatar Schedule World Cup 2022

Read More

Soccer


Qatar 2022, le squadre già qualificate ai Mondiali
Ancora cinque gli slot disponibili. In corsa anche outsider come Isole Salomone e Emirati Arabi Uniti
Ventisette squadre già qualificate, altri cinque slot ancora disponibili. Si va delineando il quadro delle nazionali che parteciperanno ai prossimi Mondiali, con l'Italia costretta ancora una volta a guardarli in televisione. Le ultime a staccare il pass per il Qatar sono state Portogallo, Polonia, Ghana, Marocco, Senegal, Tunisia e Camerun ma occhio alle sorprese: ancora in corsa, infatti, ci sono vere e proprie outsider come le Isole Salomone o gli Emirati Arabi Uniti.
LA STRADA PER DOHA
Qatar 2022, le squadre già qualificate ai Mondiali
Ancora cinque gli slot disponibili. In corsa anche outsider come Isole Salomone e Emirati Arabi Uniti
Ventisette squadre già qualificate, altri cinque slot ancora disponibili. Si va delineando il quadro delle nazionali che parteciperanno ai prossimi Mondiali, con l'Italia costretta ancora una volta a guardarli in televisione. Le ultime a staccare il pass per il Qatar sono state Portogallo, Polonia, Ghana, Marocco, Senegal, Tunisia e Camerun ma occhio alle sorprese: ancora in corsa, infatti, ci sono vere e proprie outsider come le Isole Salomone o gli Emirati Arabi Uniti.
UEFA-EUROPA: 12 QUALIFICATE
Dieci nazionali si sono qualificate chiudendo in testa il rispettivo girone: sono Germania, Danimarca, Francia, Belgio, Croazia, Spagna, Serbia, Inghilterra, Svizzera e Paesi Bassi. Portogallo e Polonia hanno staccato il pass dopo le finali playoff, l'ultimo posto disponibile sarà in palio nella sfida tra il Galles e una tra Scozia e Ucraina, match rinviato a giugno a causa della guerra.
CONMEBOL-SUDAMERICA: 4 QUALIFICATE
Per quanto riguarda la confederazione sudamericana le squadre già qualificate sono Brasile, Argentina, Ecuador e Uruguay. La quinta del girone unico dovrà invece affrontare il playoff interzona a giugno, sfidando una nazionale AFC, dunque della confederazione asiatica. Tutto si deciderà nell'ultima giornata, in programma martedì notte, con il Perù attualmente in vantaggio di un punto sulla Colombia e di due sul Cile.
AFC-ASIA: 5 QUALIFICATE
Il Qatar parteciperà al torneo di diritto come nazione ospitante. Le altre qualificate della confederazione asiatica sono Corea del Sud, Iran (rispettivamente prima e seconda del Girone A), Giappone e Arabia Saudita (prima e seconda del Girone B). Il regolamento prevede uno spareggio tra le terze dei due raggruppamenti: sicura del piazzamento è già l'Australia (terza nel Girone B), che dovrà vedersela con una tra Emirati Arabi Uniti e Iraq, in lotta per il terzo posto nel Girone A. Non è tutto, però, perché la vincente dello spareggio asiatico dovrà poi vedersela, come detto, con la quinta del raggruppamento sudamericano. La strada insomma è davvero in salita.
CONCACAF-NORD, CENTRO AMERICA E CARAIBI: UNA QUALIFICATA
Nella confederazione centro-nord americana e caraibica mancano due turni da disputare: il Canada si è qualificato per il Qatar con un turno di anticipo, mentre Stati Uniti, Messico, Costa Rica e Panama, classifica alla mano, si giocano gli altri due posti che valgono l'accesso diretto ai Mondiali. La quarta dovrà invece affrontare il secondo playoff interzona in programma a giugno, contro una nazionale OFC.
OFC-OCEANIA: ZERO QUALIFICATE
Il torneo di qualificazione della piccola Confederazione dell'Oceania non ha ancora emesso verdetti: tutto passa dai playoff, dove da un lato del tabellone si affronteranno Isole Salomone e Papua Nuova Guinea, dall'altro Nuova Zelanda e Tahiti. La finale è in programma il 30 marzo, la nazionale che ne uscirà vincitrice sfiderà a giugno la quarta classificata del centro-nord America.
CAF-AFRICA: 5 QUALIFICATE
Cinque posti a disposizione per le nazionali della confederazione africana: dopo Ghana, Senegal, Marocco e Tunisia, l'ultima qualificata è il Camerun.
I SORTEGGI
I gironi di Qatar 2022 verranno sorteggiati il 1° aprile a Doha, con le nazionali divise in quattro fasce a seconda del ranking Fifa. Al momento dell'estrazione vi saranno ancora tre slot da assegnare: i due degli spareggi interzona e quello del playoff Uefa rimandato a causa del conflitto in Ucraina.

Soccer


Turchia-Italia 2-3: Raspadori firma il tris azzurro con una doppietta
A Konya Under sblocca la gara con la complicità di Donnarumma, poi gli azzurri ribaltano il risultato con Cristante e due reti dell'attaccante del Sassuolo. Nel finale a segno anche Dursun
Dopo la grande delusione di Palermo contro la Macedonia del Nord e l'addio a Qatar 2022, l'Italia riparte con una vittoria in amichevole contro la Turchia, altra delusa delle semifinali dei playoff di qualificazione ai Mondiali. A Konya finisce 3-2 per la squadra di Mancini, con gli Azzurri che partono male e poi riescono a rimettere il match in carreggiata. Under (4') sblocca subito la gara con la complicità di Donnarumma, poi un colpo di testa di Cristante (35') e una doppietta di Raspadori (39' e 69') ribaltano tutto. Nel finale i turchi accorciano con Dursun (83') e Gigio salva il risultato.
LA PARTITA
Ufficialmente contava solo per il ranking, ma per l'Italia di Mancini l'amichevole con la Turchia aveva un peso decisamente diverso. Era importante per l'onore e per dare un segnale. E la vittoria, nonostante le difficoltà, è un buon segnale per la Nazionale. Certo, qualche crepa si è vista anche stasera nelle fila azzurre (vedi Donnarumma, Chiellini e Zaniolo), ma da Konya sono arrivate anche diverse buone notizie. Soprattutto dalle nuove leve che nei prossimi anni saranno chiamate a dare concretezza al progetto e a prendersi la responsabilità di riportare l'Italia dove merita. Tabellino alla mano è Raspadori l'uomo partita, ma anche le prestazioni di Tonali, Cristante, Scamacca e Biraghi hanno lasciato il segno. Un segno su cui Mancini ora dovrà iniziare nuovamente a costruire. Per il presente e per il futuro.
Dopo la debacle con la Macedonia, Mancini cambia tutto contro la Turchia. L'unico superstite dell'unidici titolare di Palermo è Donnarumma, per il resto è maxi turnover. Al centro della difesa c'è Chiellini accanto ad Acerbi con De Sciglio e Biraghi sugli esterni. Dietro al tridente Zaniolo-Scamacca-Raspadori, in mediana tocca invece a Tonali, Cristante e Pessina. Scelte a cui Kuntz risponde mischiando un po' le carte e affidandosi agli "italiani" Demiral, Muldur e Calhanoglu tra difesa e centrocampo. Sotto il diluvio, a Konya l'Italia ci mette subito corsa e grinta, ma l'avvio degli azzurri è da incubo. Dopo quattro minuti di gioco, Under salta secco Chiellini in area e segna di destro approfittando di un errore di Donnarumma che si fa passare la palla tra le gambe. Gol a cui l'Italia prova subito a reagire appoggiandosi a Scamacca e cercando di sfruttare le giocate nello stretto di Raspadori e le incursioni in profondità di Zaniolo. A caccia del pareggio, l'Italia alza il baricentro e prova a verticalizzare. In vantaggio, la Turchia invece serra le linee e gioca di rimessa cercando Under e Akturkoglu tra le linee. Da una parte Zaniolo e Biraghi ci provano dal limite, ma la mira è sbagliata. Dall'altra la difesa azzurra mura invece un destro potente di Calhanoglu. In pressione, la squadra di Mancini guadagna metri, aumenta il ritmo e manovra in ampiezza. E proprio da una punizione da sinistra di Biraghi arriva il pareggio di Cristante, bravo a battere Bayindir di testa con uno stacco implacabile. Gol che rimette gli azzurri in carreggiata e dà una svolta al match. Più aggressiva, l'Italia infatti alza il pressing, aumenta i giri in mediana e spinge. E da un rinvio sbagliato di Bayindir intercettato da Tonali arriva il guizzo di Raspadori che ribalta il risultato. Vantaggio che, dopo un rischio su Unal, nel finale del primo tempo Donnarumam difende volando su un destro velenoso di Calhanoglu.
La ripresa si apre con l'ingresso in campo di Zaccagni al posto di uno spento Zaniolo e con una parata di Donnarumma su una punizione precisa di Calhanoglu. Occasione che fa il paio con un destro di Zaccagni da buona posizione respinto dalla retroguardia turca. Con gli spazi intasati, l'Italia prova a gestire la gara a centrocampo con Tonali e ad attaccare lo spazio con Pessina, ma i turchi fanno densità al limite e non si passa. A caccia di forze fresche, Kuntz fa entrare Ozcan, Dursun e Kutlu. Da una parte Donnarumam ferma un tentativo di Ayhan. Dall'altra Scammacca spara alto dal limite e Raspadori non aprofitta di un disimpegno sbagliato di Soyuncu. "Distrazione" che poco dopo l'attaccante del Sassuolo non ripete a due passi da Bayindir sugli sviluppi di un colpo di testa in area di Biraghi. Tris che completa la rimonta e concretizza la mole di gioco degli azzurri, ma che non basta per vivere un finale di match tranquillo alla banda di Mancini. Dopo la rete in mischia di Dursun, infatti, negli ultimi minuti tocca a Donnarumma farsi perdonare l'errore in avvio di match chiudendo la gara con una grande intervento. Parata che chiude il match e fa ripartire l'Italia con una vittoria e tanti rimpianti per i Mondiali in Qatar.
LE PAGELLE
Donnarumma 5: sul gol di Under Chiellini si fa saltare troppo facilmente, ma il destro dell'ex Roma non è irresistibile e gli passa tra le gambe in maniera clamorosa. Nel primo tempo corre anche un rischio enorme con Unal. All'altezza su due tentativi di Calhanoglu e nel finale su Dursun
Raspadori 7,5: ottimo il feeling con Scamacca e Biraghi. Sempre pronto a farsi dar palla in profondità e a far valere le sue qualità nello stretto. Protagonista del match con una doppietta
Cristante 7: attento e ordinato in mediana. Dà concretezza alla manovra insieme a Tonali e si fa trovare pronto di testa sulla punizione di Biraghi. La sua zuccata avvia la reazione azzurra
Under 6,5: passo blando e calma olimpica. Ordinato e ispirato tra le linee. Sblocca la gara freddando Chiellini in area e mirando tra le gambe di un colpevole Donnarumma
Demiral 5,5: dalle sue parti agisce Raspadori e non è sempre preciso in marcatura. Soprattutto nei primi metri il passo è diverso
Calhanoglu 6,5: piedi buoni e idee chiare. Non brilla e non va a tutta, d'accordo. Ma anche al minimo lo standard è alto
Dursun 7: entra al posto di Akturkoglu e nel finale suona la carica turca. Segna e costringe Donnarumma a una gran parata di testa
IL TABELLINO
TURCHIA-ITALIA 2-3
Turchia (3-4-2-1): Bayindir 5,5; Kabak sv (9' Ayhan 6), Demiral 5,5, Soyuncu 6; Muldur 6, Kokçu 5,5, Tokoz 6,5 (17' st Ozcan 6), Calhanoglu 6,5 (32' st Antalyali sv), Yilmaz 5,5 (17' st Kutlu 6); Under 6,5, Akturkoglu 5,5 (17' st Dursun 7); Unal 6 (32' st Sinik sv).
A disp.: Bolat, Cakir, Bozok, Celik, Erkin, Kokcu. All.: Kuntz 5,5
Italia (4-3-3): Donnarumma 5; De Sciglio 6, Acerbi 6, Chiellini 5,5 (31' st Bastoni sv), Biraghi 6,5; Pessina 6 (31' st Sensi sv), Cristante 7 (31' st Locatelli sv), Tonali 7; Zaniolo 5 (1' st Zaccagni 5,5), Scamacca 6 (42' st Belotti sv), Raspadori 7,5 (44' st Bonucci sv).
A disp.: Gollini, Sirigu, Barella, Emerson, Joao Pedro, Pellegrini. All.: Mancini 6
Arbitro: Jorgji 
Marcatori: 4' Under (T), 35' Cristante (I), 39' Raspadori (I), 24' st Raspadori (I), 38' st Dursun (T)
Ammoniti: Muldur (T); Zaniolo (I)
Espulsi: -

Soccer


"Elephant U23" gets shot in injury time, loses to "Iraq", finishes at the bottom of the "Dubai Cup"
"Changsuek U23" is very serious! Can't wait Shot in the last minute, losing 1-2 to "Iraq", finalizing the results of the Thai U23 national team, going on the field for 3 games, finishing in the last place in the "Dubai Cup 2022" battle   
A special football match under 23 years old "Dubai Cup 2022" on Tuesday, March 29, 2022 at The Sevens Stadium, Dubai, United Arab Emirates between the teams Thai national team meets Iraqi national team 
The results of "Chang War U-23" in the past 2 games consisted of (first match) lost 0-1 to Qatar, (second match) lost to China 2-4, while Iraq's performance (first match) drew with Vietnam 0-0. , (second match) lost to Saudi Arabia 1-2 for the reason that the Thai national team Has switched to duel with Iraq because if looking at the actual rankings, Thailand met Uzbekistan and Iraq met Vietnam, but because Vietnam had already played against Iraq in the first match, the organizers had to switch.
Starting the game at 5 pm, the Thai national team almost got a half-lead goal from the moment that Irrfan Dolo flowed the ball back to Patrick Gustavsson, having hit the full area outside the penalty area in the middle of the goal. But the ball pushed the beam out after almost 16 minutes, becoming the Iraqi side, getting the door up to 1-0 from the moment that Ahmed Zahtip Omar took the ball to the left before doing it. Ching with Ramadhan Juma and half shot half through and it was Alexander Oraha who swooped in with ease.
N.33 "Coach Yong" Worawut Srimaka, the head coach of the Thai national team. Decided to move to change 2 people at once by sending Anusak Jaipetch and Methi Sarakham to play instead of Nakin Wisetchat and Chatmongkol Rueangthano at 45+1 Iraq almost got a goal away from the beat Alexander Oraha gets the ball into the right-hand penalty area. Before finding an opportunity to strike with a full right, but still good at Kiatphon Udom, the Thai national team Dan can also throw the ball out of the back in time
But at 45 + 3, the Thai national team came to a goal to score successfully from the moment that William Gabriel Wilderje fell into the right-hand penalty area. Iraqi players try to run after the slide to block the ball away. But the ball has gone into the goal in full. causing the referee to make the army "war elephants" equalize 1-1 before the end of the first half with this score
Returning to the game in the second half at 78 pm, Mohammed Al Baquer Kareem, Iraqi footballer. Pass the ball into the bottom of the net. But the lineman raised the flag in an offside moment. make the Thai national team Still lucky, not conceding a goal, still 1-1
Then the game image is quite compressed. by the Thai national team Trying to set up the game to defend the counterattack, causing Iraq to invade continuously, but Thailand still controls the game panel. until making the game look like it will end with a draw result but at the end of the game Last minute injury time 90+6 Iraq has a goal to lead Thailand again 2-1, ready to finish the game. The Thai U-23 national team lost to the Iraqi U-23 national team 1-2 years.
The result of such competition resulted in the Thai national team losing all 3 matches in this list, finishing the last place in the competition according to regulations.

Soccer


BG UPDATE : AFC confirms ACL 2022 Group Stage kick-off time.
The Asian Football Confederation (AFC) announced the official kick-off time for the upcoming AFC Champions League 2022, Group G. Pathum Thani Stadium, BG Pathum United home ground, is confirmed as the host venue for all group stage matches that will welcome Melbourne City (Australia), Jeonnam Dragons (South Korea) and United City (the Philippines).
The Rabbits fixture information is as listed below.
Matchday one - Friday, 15 April 2022
BG Pathum United vs Melbourne City FC
Kick-off : 18.00
Matchday two - Monday, 18 April 2022
Jeonnam Dragons vs BG Pathum United
Kick-off : 18.00
Matchday three - Thursday, 21 April 2022
BG Pathum United vs United City
Kick-off : 18.00
Matchday four - Sunday, 24 April 2022
United City vs BG Pathum United
Kick-off : 21.00
Matchday five - Wednesday, 27 April 2022
Melbourne City FC vs BG Pathum United
Kick-off : 18.00
Matchday six - Saturday, 30 April 2022
BG Pathum United vs Jeonnam Dragons
Kick-off : 18.00

Soccer


AFC reveals the ACL program, group stage, group F,G,J held in Thailand.
The Asian Football Confederation (AFC) has released the schedule for the 2022 AFC Champions League group stage matches.
In the Eastern Zone competition, AFC has considered selection. The racetrack in Thailand consists of 3 groups:
Group F: Chandong Taichan FC (China), Urawa Reds Diamonds (Japan), Lion City Shellers (Singapore), Daegu FC (South Korea). in Buriram Province
Group G: BG Pathum United (Thailand), Chunnam Dragons (South Korea), United City FC (Philippines), Melbourne City FC (Australia) held in Pathum Thani. Stadium, Pathum Thani Province
Group J: Shanghai Port FC (China), Chiang Rai United (Thailand), Kitchee SC (Hong Kong), Vissel Kobe (Japan), held in Buriram.
The program for the 3 group stages are as follows:
Group F
April 15, 2022
Time 18.00 Chandong Taichan meets Daegu FC, Buriram City Stadium
Time 21.00 Lions City Sailors meet Urawa Reds Diamonds, Buriram Stadium
April 18, 2022
Time 18.00 Daegu FC meets with Lions City Sellers, Buriram City Stadium
Time 21.00 Urawa Red Diamonds meet with Chandong Taichan, Buriram Stadium
April 21, 2022
Time 18.00 Chandong Taichan meets with Lions City Sellers, Buriram Stadium.
Time 21.00 Daegu FC meets Urawa Reds Diamonds, Buriram City Stadium
April 24, 2022
Time 18.00 Urawa Reds Diamonds meet with Daegu FC, Buriram City Stadium
Time 21.00 Lions City Sailors meet Chandong Taichan, Buriram Stadium
April 27, 2022
Time 18.00 Urawa Reds Diamonds meet with Lions City Sellers, Buriram Stadium
Time 21.00 Daegu FC meets Chandong Taichan, Buriram City Stadium
April 30, 2022
Time 18.00 Chandong Taichan meets Urawa Reds Diamonds, Buriram City Stadium
Time 18.00 Lions City Sailors meet Daegu FC, Buriram Stadium
Group G
April 15, 2022
Time 18.00 BG Pathum United meets Melbourne City FC, Pathum Thani Stadium
Time 21.00 United City FC meets Chonnam Dragons, Pathum Thani Stadium
April 18, 2022
At 18.00, Chonnam Dragons meets with BG Pathum United, Pathum Thani Stadium.
Time 21.00 Melbourne City FC meets United City FC, Pathum Thani Stadium
April 21, 2022
Time 18.00 BG Pathum United meets United City FC, Pathum Thani Stadium
Time 21.00 Melbourne City FC meets Chonnam Dragons, Pathum Thani Stadium
April 24, 2022
At 18.00, Chonnam Dragons meets with Melbourne City FC, Pathum Thani Stadium.
Time 21.00 United City FC meets BG Pathum United, Pathum Thani Stadium
April 27, 2022
Time 18.00 Melbourne City FC meets BG Pathum United, Pathum Thani Stadium
Time 21.00 Chonnam Dragons meet with United City FC, Pathum Thani Stadium
April 30, 2022
Time 18.00 BG Pathum United meets Chonnam Dragons, Pathum Thani Stadium
Time 21.00 United City FC meets Melbourne City FC, Pathum Thani Stadium
Group J
April 16, 2022
Time 18.00 Kitchee SC meets with Chiang Rai United, Buriram City Stadium
Time 21.00 Shanghai Port FC meets Vissel Kobe, Buriram Stadium
April 19, 2022
Time 18.00 Vissel Kobe meets Kitchee SC, Buriram City Stadium
Time 21.00 Chiang Rai United meets with Shanghai Port FC, Buriram Stadium
April 22, 2022
Time 18.00 Shanghai Port FC meets Kitchee SC, Buriram City Stadium
Time 21.00 Vissel Kobe meets Chiang Rai United, Buriram Stadium
April 25, 2022
Time 18.00 Kitchee SC meets with Chandong Taichan, Buriram City Stadium
Time 21.00 Chiang Rai United meets with Vissel Kobe, Buriram Stadium
April 28, 2022
Time 18.00 Vissel Kobe meets with Shanghai Port FC, Buriram City Stadium
Time 21.00 Chiang Rai United meets Kitchee SC, Buriram Stadium
May 1, 2022
Time 18.00 Shanghai Port FC meets Chiang Rai United, Buriram City Stadium
Time 18.00 Kitchee SC meets with Whistle Kobe, Buriram Stadium
For the competition in the group stage, Group F and Group J, held in Buriram Province, the AFC management department has arranged for both groups to alternate competing in Buriram Stadium and Buriram City Stadium, by which the competition will find the winners of all 5 groups, along with the best runners-up team 3 out of 5 The group advances to the next knockout round.

Soccer


Big deal "MH Nakhon Si FC" draws coach "Spurs" to upgrade the team.
Big surprise "MH Nakhon Si FC" closes the deal "Richard Alif Horlock" former Spurs coach by appointing a consultant and technical chairman of the club With a short-term contract of 2 months to raise the level of the team in the battle of the Major League
Progress of the "MH Nakhon Si FC" team in the Major League Which are preparing to compete for space in the Thai League 3 next season by the "Monthon Nakhon" club president. Prepare to be ready in all aspects for the goal. by appointment "Peterbat" Sombat Kongsawang acts as a coach, along with Yai Nilwong, who will act as a player in another position. In addition, there are also many quality players, such as Kittichai Rakbut, Worawut Sathaporn, Napphon Sriprateep and Singkorn Mangkhut.
Recently, the club made a big surprise. By closing the deal to pull "Richard Alif Horlock" former coach from Tottenham Hotspur club in the Premier League. by appointing a consultant and technical chairman of the club With a short-term contract of 2 months, they will come to work with the team full time. As a consultant to the team manager Collaborate with the coaching staff set up a training system Styles of playing, tactics, details and methods It also allows the coaching staff to learn and develop new methods. to raise the team to the next level
For "Richard" has trained coaches at the A level and has licenses in many areas through being a coach, assistant coach and technical analysis department in various fields. He started his career as a Coach Educator for the English giants like Tottenham Hotspur before moving on to a new challenge in Thailand. Most recently as an assistant coach for Suphanburi FC in the Thai League 1 battle and preparing to move to a new club in Thai League 1 in the following season.
Originally scheduled, "Richard" planned to return to England. Before entering a new job in Thai League 1 next season, but the "Boston", the president of the club "MH Nakhon Si FC" negotiated before the "Richard Alif Horlock" Agreed to help the club in a short period of 2 months in the Major League program to help MH Nakhon Si FC get up to T3.

Soccer


MATCHDAY - Dubai Cup 2022 (U23)
Iraq vs Thailand
29 March 2022 - The Sevens Stadium
Time 19.00 (Thailand time)
Live broadcast on Thairath TV, Channel 32 and AIS Play

Soccer


Clear! Hamilton overturns transfer rumors Yan wants to stay with Nong Bua
Showing a form that knocks on the door is substantial until it leads to the goalscoring star The highest league in Thailand is now Hamilton Soares, the shooting star of the "Phaya Kai Game" team, was drawn by many teams in the Thai Football League to join the team. But he came out to stop all rumors.
Hamilton Soares, the Brazilian center of the team "Phaya Kai Chon" Nong Bua Phin FC of Thai Football League 1, who showed excellent performance, scored a goal to lead the scorer after 16 hits. goals and helps the team Nong Bua Pitchaya FC to rise to the top 6 of the Thai League table There is a chance for a quota to play in the AFC Champions League as well.
from the excellent form of Samba spearhead made him interested in various clubs In the Thai Football League 1 who wants to grab them to join the army until there is a continuous stream of news that After this season, Hamilton may move to a big club at the top of Thailand.
Recently, Hamilton Soares came out to defeat rumors of moving the team. Through the club page, "I really want to stay at Nong Bua, I feel at home, I like the team" which translates to I am ready and want to stay with Nong Bua Pitchaya. "I can feel that this is my home, I like this team."
In addition, the pictures posted on the club's page also contain the text in Thai language. "Hug Chao Lai..I don't hear you" caused many fans of Nong Bua Phichaya FC to press like, share, and comment a lot of messages.

Volleyball


2 hosts! Thailand organizes 'Princess Cup' with 'ASEAN Grand Prix'
Thailand is preparing to host 2 international rubber balls in the 'Princes Cup' and 'ASEAN Grand Prix' battles.
Air Force Lieutenant Chanrit Wongprasert, Lifetime Honorary Vice President The Asian Volleyball Federation (AVC) has revealed that Thailand will host the "Princess Cup" volleyball tournament as well as the "ASEAN Grand Prix" in 2022.
Year 2022 Thailand is not hosting the international volleyball tournament. both in the competition of The International Volleyball Federation (FIVB) and AVC have recently been released from The World Anti-Doping Agency (WADA) in February
At the same time when Thailand can organize a competition There will be 2 competitions that will take place: "Princess Cup", Volleyball for Girls Under 19 years old, Championship of Southeast Asia (ASEAN) during 26-30 June 2022 and another event. is Volleyball ASEAN Grand Prix during 5-7 August 2022
“For the Princess Cup program, it is a program in Thailand that we have organized continuously. To help develop the volleyball competition in ASEAN and many nations in the period of development And this time will be a competition in the youth version of 19 years to warm up before the Asian Championships. in Kazakhstan"
"At the same time, the ASEAN Volleyball Grand Prix will return to compete for the 2nd time (the first time in 2019), in which teams compete without problems, including Vietnam, Indonesia and the Philippines. definitely join Including maybe adding more playing fields from just 2 to have more, still waiting for confirmation from the sponsor once again," said Lt. Gen. Chanrit.
Both competitions are scheduled to compete in Nakhon Pathom Province.

Futsal


Competition program ASEAN Futsal Championship 2022, group stage

Soccer


"War Elephant U23" makes his debut against Vietnam at the U-23 Asian Championship in Uzbekistan.
Open the program for the Asian Football Championship Under the age of 23, 2022, the final round in Uzbekistan, where "War Elephant U23" under the leadership of "Coach Yong" Worawut Srimakha is in Group C with South Korea, Vietnam, Malaysia to compete Between 1-19 June 2022

Futsal


Futsal tournament program AFF Futsal Championship 2022 Thailand

Soccer


Badin Sadchai Thai sliced ​​Surinam 2 warm headers Got a point ready to inject 1.35 million.
The Thai national team got Badin Phala in front of the penalty area, sending the ball into the beautiful pole, slashing Surinam almost 1-0, resulting in "War Elephants" winning 2 matches in a warm-up game according to the FIFA Day calendar. Collect more points in the world rankings. Ready to receive money injected from "Madam Pang" Nuanphan Lamsam, the team manager, totaling 1,3500,000 baht.
Warm-up football matches according to the calendar, FIFA Day, March of the army "War Elephants", the Thai national team, ranked 112 in the world, under the management of "Madam Pang" Nuanphan Lamsam, the manager and the coach Mano Polking, the head coach at the stadium. BG Stadium received a visit from Suriname national team, ranked 140th in the world from CONCACAF zone On Sunday, March 27, 65
By this game, the atmosphere is very lively. There were a lot of fans coming to watch. The procedure for entering the field is considered to be vaccinated with complete doses. And must have an ATK test before entering the field as well. And people in the Thai football industry came to watch this game as well, including "Big Tiger" Sumrit Thanakanjanasuth, president of Oxford United, also came to watch the game. 
The first 11 players, the Thai national team, 4-2-3-1 system, Siwarak Thesungnoen (keeper), Theerathon Bunmathan (captain), Manuel Tom Beer, Kritsada Ka Man, Narubadin Weerawatanodom, Thitiphan Phuangchan, Weerathep Pomphan, Supachok Sarachat, Badin Phala, Ekanit Panya, Supanut Mueanta. This game if the Thai national team wins Will receive a cash injection from "Madam Pang" Nuanphan Lamsam, the Thai national team manager, who will give each person 50,000 baht, totaling 1,350,000 baht if Thailand wins in 2 warm-up games.  

Soccer


Amichevoli nazionali: vincono Germania, Inghilterra e Spagna
L’Olanda sconfigge la Danimarca 4-2, ma Eriksen torna in campo e segna. Solo pari per il Belgio in Irlanda
Vincono (quasi) tutte le più forti. Nella serata delle amichevoli tra le nazionali, segnata dal ritorno con gol di Eriksen, le favorite rispettano i pronostici, spesso faticando. La Germania supera Israele 2-0, con un rigore sbagliato per parte, l’Olanda batte la Danimarca 4-2 con doppietta di Bergwijn. Vittorie 2-1 sia per la Spagna sull’Albania (decide Dani Olmo al 90’) sia per l’Inghilterra sulla Svizzera. Il Belgio fa 2-2 in Irlanda.
INGHILTERRA – SVIZZERA 2-1
L’Inghilterra, dopo la finale degli Europei, non perde più. La nazionale di Southgate sconfigge la Svizzera 2-1 proprio a Wembley, teatro del trionfo azzurro la scorsa estate, rimontando l’iniziale rete firmata da Embolo al 22’ su cross di Shaqiri. I britannici crescono con il passare dei minuti e pareggiano allo scadere del primo tempo con la botta di Shaw sul tocco di Gallagher. Il gol vittoria, tanto cercato a inizio ripresa, arriva al 78’, quando Kane realizza il rigore concesso per il fallo di mano di Zuber ravvisato con l’aiuto del Var. L’Inghilterra supera quindi un altro test e si conferma una delle nazionali più interessanti per il prossimo mondiale.
SPAGNA – ALBANIA 2-1
È una Spagna vincente, ma non troppo convincente quella che si avvicina ai mondiali di Qatar. Gli iberici superano l’Albania 2-1 nella sfida di Cornella de Llobregat, decisa soltanto nel finale. Gli uomini di Luis Enrique sfiorano più volte il gol nel primo tempo, soprattutto con Pedri e Ferran Torres, ma trovano Berisha pronto e peccano di precisione. La partita si sblocca solo al 75’, quando Yeremi Pino trova Ferran Torres in area: il talento del Barcellona supera il portiere avversario con un pallonetto. L’Albania non si scioglie e trova l’inatteso pareggio all’85’ con Uzuni, ma la Spagna risolve la partita al 90’ con il guizzo di Dani Olmo, perfettamente assistito da un’invenzione di Jordi Alba. Il 2-1 porta agli iberici un successo buono per il morale, ma qualche campanello d’allarme suona ancora.
IRLANDA – BELGIO 2-2
Il Belgio, senza Lukaku e con alcune seconde linee, viene fermato sul 2-2 dall’Irlanda e conferma qualche difficoltà nell’avvicinamento a Qatar 2022. Gli uomini di Martinez vanno due volte avanti, ma non riescono mai a proteggere il punteggio contro la squadra che li aveva già fermati sullo 0-0 nel girone di qualificazione ai mondiali. A Dublino, gli ospiti passano in vantaggio dopo appena 10’ con Batshuayi, che dal limite dell’area infila all’angolino. Gli irlandesi rispondono al 35’ con la splendida rovesciata di Ogbene dopo un rimpallo. Il Belgio riparte ancora e ritorna avanti al 58’, quando Vanaken incorna sul calcio di punizione di T. Hazard. Quando gli uomini di Martinez sembrano in controllo, all’85’ l’Irlanda trova il nuovo pareggio, firmando il 2-2 definitivo con il colpo di testa di Browne. E i belgi si trovano a dover sistemare qualcosa in difesa.
GERMANIA – ISRAELE 2-0
La Germania non si ferma più e raccoglie la sua settima vittoria consecutiva. Dopo l’eliminazione agli Europei con l’Inghilterra, i tedeschi hanno sempre e solo vinto. La nazionale di Flick supera Israele 2-0 in una partita sostanzialmente dominata. Fin dall’avvio Havertz è grande protagonista e sfiora la rete in due occasioni. La stella del Chelsea trova la via del gol al terzo tentativo al 36’, colpendo di testa sul corner di Raum. Appena prima dell’intervallo ci pensa Werner invece a firmare il 2-0, infilando Marciano dopo la punizione di Gundogan. Nella ripresa i tedeschi falliscono più volte il tris con Kehrer, poi il finale regala emozioni a non finire: Muller sbaglia un rigore al 90’, calciando sul palo, Cohen lo imita poco dopo facendo parare da Trapp il penalty che avrebbe accorciato le distanze. Il 2-0, comunque, conferma che la Germania ha una nazionale in salute.
OLANDA – DANIMARCA 4-2
La serata delle nazionali è soprattutto la serata del ritorno al gol di Christian Eriksen. L’ex Inter torna a vestire la maglia della sua Danimarca a nove mesi dall’arresto cardiaco agli Europei nel match contro la Finlandia e, dopo appena due minuti dal suo ingresso in campo, trova la via del gol. Una storia a lieto fine, di quelle che il mondo dello sport ama raccontare. Poco importa allora se il successo dell’amichevole va all’Olanda, vittoriosa 4-2: al primo vantaggio di Bergwijn (16’) risponde Vestergaard (20’), ma Aké (29’) e Depay su rigore (38’) portano un nuovo allungo, prima del destro all’incrocio dei pali di Eriksen, su assist di Skov Olsen, che disegna la luce in fondo al tunnel. Di nuovo Bergwjin, al 71’, scrive il 4-2 finale. Ma il risultato, in questo caso, è una notizia secondaria.

Soccer


Eriksen, ritorno da favola con la Danimarca: entra e segna subito
A quasi nove mesi dall'arresto cardiaco in campo a Euro 2020 l'ex Inter è tornato a vestire la maglia della nazionale subito da protagonista
Serata speciale per Christian Eriksen. A nove mesi dall'arresto cardiaco in campo a Euro 2020 l'ex giocatore dell'Inter è tornato in campo con la maglia della Danimarca nell'amichevole contro l'Olanda e ha bagnato il suo ritorno in nazionale nel migliore dei modi. Entrato a inizio ripresa sul 3-1 per gli Orange al posto di Lindstrom, la stella del Brentford ha raccolto un assist di Skov Olsen e segnato subito la rete del 3-2 battendo Flekken con un destro preciso sotto la traversa.
Un gol liberatorio, che ha segnato la fine di un incubo per Eriksen e coronato una serata indimenticabile per l'ex Tottenham riportando indietro le lancette dell'orologio a prima di quel terribile 12 giugno 2021. Tutto tra gli applausi degli spettatori e gli abbracci dei compagni. Dopo la grande paura agli Europei e il rischio di dover abbandonare per sempre il calcio giocato, Christian Eriksen si riprende anche la Danimarca. 

Soccer


A valuable lesson! China punishes Thailand for injury, "Fang Hao" Mao 4, causing war elephants to lose victory in the Dubai Cup
A mistake in the defensive game resulted in the Thai U-23 national team of "Coach Yong" Worawut Srimaka being beaten 4-2 by the Chinese national team by the dragon-blooded young man Fang Hao, who alone made four "war elephants". Still unbeaten in the Dubai Cup 2022 on March 26, 65, placed in the last place out of a total of 10 teams.
Dubai Cup 2022 Football Tournament, under 23 years old, second match at Al Avir Stadium in Dubai, United Arab Emirates (UAE) at 19.00 Thailand time It is a double game between the "War Elephants" army, the Thai national team, the U-23 team, playing against the Chinese national team, the U-23 team. 
by the work of Anu Changsuek is still blood The first game was lost to Qatar national team went with a score of 0-1, while the Chinese U23 national team, with "Alexander Yankovic" in charge, lost to the hosts UAE 0-. 1 as well, in addition to the statistics of the last 2 meetings, it appears that on September 25, 2014, in the 2014 Asian Games in South Korea, the Thai national team beat China with a score of 2-0 and the last game of the friendly football match on the day On November 9, 2019, the Thai national team lost to China with a score of 1-2.

Soccer


Calcio, amichevoli: Francia vincente nel segno… del Milan
Cross di Theo Hernandez e colpo di testa vincente di Giroud nel 2-1 dei transalpini sulla Costa d’Avorio. Ok Norvegia e Grecia
In un Vélodrome di Marsiglia che, poco prima del fischio d’inizio dell’amichevole, aveva fischiato Kimpembe e (un po’) anche Mbappé, la Francia piega 2-1 la Costa d’Avorio in extremis. Ivoriani in vantaggio al 19’: lanciato in profondità da Ibrahim Sangaré, Nicolas Pépé dribbla Lucas Hernandez sulla destra e colpisce in maniera ravvicinata da angolazione ravvicinata: il suo tiro da mezza altezza trafigge Lloris sul primo palo. Tuttavia i campioni del mondo in carica agguantano l’immediato 1-1 dopo tre minuti, per merito di due giocatori del Milan: Badra Ali Sangaré respinge il tiro di Theo Hernandez da posizione defilata, Pogba recupera e restituisce all’esterno rossonero, che crossa sul secondo palo e Giroud pareggia con un colpo di testa da distanza ravvicinata. Gol numero 47 in Nazionale per lui, a sole 4 lunghezze dal detentore del record Thierry Henry. Ripresa meno vivace rispetto al primo tempo, anche se Badra Ali Sangaré compie una prodezza sulla sua sinistra deviando il tiro ravvicinato di Griezmann. Bravo, sul fronte opposto, anche Lloris su Konan e Aurier. Si arriva così al gol vittoria francese al 93’: calcio d’angolo di Guendouzi e stacco aereo di Tchouaméni.
LE ALTRE PARTITE
Tra le altre Nazionali di calcio più importanti impegnate in amichevole in serata, la Norvegia piega 2-0 la Slovacchia nel finale di partita: all’ Ulleval Stadion di Oslo a decidere la sfida sono Haaland al 77’ (docile tocco sotto di sinistro su suggerimento di Thorstvedt) e Odegaard all’80’. La Grecia passa 1-0 in Romania: a Bucarest decide una rete di Bouchalakis al 39’.
Per il resto, troviamo un Lussemburgo che cade in casa 3-1 contro l’Irlanda del Nord, la Nazionale che ci ha sostanzialmente “costretto” agli spareggi per (non) volare ai Mondiali in Qatar. Malta piega 1-0 Azerbaigian. In Bosnia Erzegovina, successo per la Georgia per 1-0. Liechtenstein sconfitto 6-0 da Capoverde. San Marino steso 2-1 dalla Lituania. Infine, piccola annotazione quasi ‘nostalgica’ dal punto di vista sportivo: nello scontro tra due piccolissimi Paesi, Andorra vince 1-0 contro la Nazionale di Saint Kitts e Nevis, federazione dell’America centrale, celebre per avere dato ai natali a Kim Collins, finalista olimpico nei 100 metri piani sia a Sidney 2000 sia ad Atene 2004.

Soccer


"Coach Yong" organizes a big army "Chang Suek U23" to fight "King of the Dragon" this evening.
"Chang Suek U23" is ready to pump "Coach Yong" with full delivery of the best players, Sittichok Phaso, Channarong Promsrikaew, Teerasak reveals Phimai to lead the Chinese national team's "Dragon Ball" battle in Dubai Cup second match today (26 March) at 19.00 AIS PLAY and Thairath TV 32 live shooting
Special football match "Dubai Cup 2022" , second match on March 26, between "War Elephants U23" Thai national team and Chinese national team   U23 will compete at The Sevens Stadium. Diem, United Arab Emirates, at 19.00 live on AIS PLAY and Thairath TV 32
Statistics of the last meeting of the two teams
25/09/14 Asian Games Thailand 2-0 China
05/11/09 Warm-up Thailand 2-2 China
Performance of the last 5 matches of the Thai U23 national team 
23/03/22 Dubai Cup Qatar 1-0 Thailand
26/02/22 ASEAN Championship Thailand 0-1 Vietnam
24/02/22 ASEAN Championship Laos 0-2 Thailand
22/02/22 ASEAN Championship Vietnam 1-0 Thailand
16/02/22 ASEAN Championship Thailand 3-1 Singapore
Performance of the last 5 games of the Chinese U- 23 national team
23/03/22 Warm-up UAE 1-0 China
15/01/20 Asian Championships China 0-1 Iran
12/01/20 Asian Championships China 0-2 Uzbekistan
09/01/20 Finals Asian Championships South Korea 1-0 China
26/03/19 Asian Championships Malaysia 2-2 China
The readiness of both teams
Thailand U-23 national team, their latest game, their first game in the 2022 Dubai Cup, with a near 1-0 defeat to Qatar U-23, the state of readiness in this game "Coach Yong" Worawut Srimaka, head coach of the team Should arrange the best players to enter the field from the beginning of the game, whether it is Sitthichok Phaso, Channarong Promsrikaew, Anan Yodsangwan, Teerasak Phaiphimai, Patrick Gustafsson, William Wilder, etc.
China U-23 national team , the first game in the 2022 Dubai Cup, lost to the host United Arab Emirates U-23 team 1-0. Availability in this game Alexander Yankovi China U-23 national team coach Ch should still be a key player from the last team that was sent to the "host" on the field, led by Wen Jiabao, Han Jiaqi, Chen Guokang, Su Ye. w 
Analysis of the game:  If looking at the condition of the team, it must be admitted that the Chinese national team may have prepared the team much better. However, if looking at the performance of both Thai and Chinese in the first game, I must say that this game should be a very fun game. because of the Thai national team It's a lot of fun to go into the field in full capacity, of course. Make me believe that the game picture should come out fun and the work should end in a draw and share the points.
Expected score: The end of the draw is not exciting or 1-1 

Soccer


Statistics - Italy vs North Macedonia

Soccer


Playoff Mondiali, Italia-Macedonia del Nord 0-1: Trajkovski elimina gli azzurri al 92'
I ragazzi di Mancini dominano ma sprecano: per la seconda edizione consecutiva la Nazionale è fuori dalla competizione
L'Italia perde 0-1 la semifinale playoff contro la Macedonia del Nord e manca l'accesso ai Mondiali 2022, rimanendo clamorosamente fuori dalla massima competizione internazionale per la seconda edizione consecutiva. Gli azzurri di Mancini dominano per oltre 90', sprecano moltissimo e vengono puniti al 92' da un gran gol di Trajkovski. I macedoni si giocheranno ora un posto in Qatar nella finale contro il Portogallo.
LA PARTITA
L'Italia passa dal trionfo europeo all'incubo mondiale e a 5 anni di distanza dal disastro della gestione Ventura si trova a dover affrontare un'altra, incredibile esclusione dal torneo più importante e ambito del pianeta. Jorginho e compagni pagano un'altra partita opaca, dominata sul piano del gioco e delle chance create, ma in cui manca lucidità e concretezza negli ultimi 20-25 metri, complice anche la condizione tutt'altro che brillante di alcuni degli uomini chiave (vedi Barella, Immobile, Insigne). I cambi, seppur di qualità, non riescono a dare la sferzata sperata e alla fine arriva, quasi inevitabile, la beffa. In Qatar ci andrà una tra Portogallo e Macedonia, gli azzurri campioni d'Europa in carica dovranno guardarsi un altro Mondiale dal divano.
L'Italia parte con la giusta personalità, aggredendo alto l'abbottonatissimo 4-4-2 degli uomini di Milevski e costringendoli a difendersi praticamente a ridosso della loro area di rigore. Gli azzurri sono padroni assoluti del campo e arrivano a sfiorare il 75% di possesso, ma il giro palla del terzetto di centrocampo e qualche fiammata di Berardi e Insigne non bastano a creare pericoli alla porta di Dimitrievski. L'estremo difensore macedone ci prova allora da solo al 30', sbagliando completamente un rinvio e regalando palla a Berardi, che con la porta spalancata spreca calciando debolmente e permettendogli di rimediare al pasticcio. Nell'ultimo quarto d'ora gli uomini di Mancini vanno letteralmente all'assalto del fortino avversario, ma tra tiri murati e qualche imprecisione di troppo non riescono a creare i presupposti per sbloccarla e il primo tempo si chiude sullo 0-0.
Nella ripresa l'inerzia del match non cambia, gli azzurri vanno due volte vicini al vantaggio con iniziative individuali di Berardi, ma continuano a faticare a imbastire azioni pulite capaci di mettere Immobile in condizione di rendersi pericoloso. Al 63' è ancora Berardi ad avere la clamorosa chance di sbloccarla, ma Aliovski si immola sulla conclusione dell'attaccante del Sassuolo e salva i suoi. Subito dopo Mancini toglie Insigne per far spazio a Raspadori e a un quarto d'ora dalla fine si gioca anche le carte Pellegrini e Tonali, alla disperata ricerca della scintilla in grado di sbloccare una partita sempre più incartata. Negli ultimi minuti tocca infine a Chiellini e all'esordiente Joao Pedro, ma quando sembra tracciata la strada per i supplementari arriva l'incredibile gol macedone: Trajkovski controlla la palla su un lungo lancio, si libera della marcatura morbida di Jorginho e batte da fuori area un Donnarumma tutt'altro che impeccabile. È la rete che condanna l'Italia a un'altra cocente eliminazione.
LE PAGELLE DI ANDREA GHISLANDI
IL TABELLINO
Italia-Macedonia del Nord 0-1
Italia (4-3-3): Donnarumma; Florenzi, Mancini (44' st Chiellini), Bastoni, Emerson; Barella (32' st Tonali), Jorginho, Verratti; Berardi (44' st Joao Pedro), Immobile (32' st Pellegrini), Insigne.
Ct: Mancini
Macedonia del Nord (4-4-2): Dimitrievski; S. Ristovski, Velkoski (41' st Ristevski), Musliu, Alioski; Churlinov, Ademi (13' Ashkovski), Bardi, Nikolov (13' st Spirovski); Trajkovski, M. Ristovski (27' st Miovski).
Ct: Milevski
Arbitro: Turpin
Marcatori: 45'+2 st Trajkovski (M)
Ammoniti: Spirovski (M)
Espulsi:

Soccer


Italia, ci eravamo troppo... illusi: è un disastro annunciato
Dall'Europeo a oggi inseguiti dallo stesso problema del gol. E il futuro è tutto di nuovo da scrivere
Forse ci eravamo solo illusi o, forse, più probabilmente, abbiamo preferito chiudere gli occhi di fronte a problemi che c'erano ieri e ci sono oggi e che, alla fine, ci sono costati il secondo Mondiale consecutivo. Sia chiaro, non c'è paragone tra il percorso fatto da Ventura e quello fatto da Mancini e viene difficile, anche in fondo a questa notte orrenda, gettare la croce su un ct che, comunque, qualche colpa l'ha avuta ma ha dato moltissimo al nostro movimento riportandoci in vetta all'Europa. L'Italia ereditata dopo il disastroso playoff contro la Svezia era una Nazionale finita e da ricostruire e, tutto sommato, da inventarsi. E questo è quel che ha fatto Mancini: ha scelto giocatori che fossero adatti a un palleggio stretto e ha cercato certezze nella tecnica di gruppo non avendo a disposizione un fuoriclasse assoluto. Ha costruito certezze e coltivandole ha motivato un gruppo che si è sentito così forte da arrivare al successo europeo di qualche mese fa.
Proprio in quel trionfo, però, abbiamo preferito avere uno sguardo miope, dimenticando che si era vinto, certo, ma che dopo l'ottimo girone, era stato necessario andare ai rigori per arrivare fino in fondo (contro Spagna e Inghilterra, ndr). Il motivo? Lo stesso di oggi: l'Italia segna poco e segna poco perché davanti gli mancano un centravanti e centimetri. Il che, detto in altre parole, significa che se sblocchi le partite poi magari finiscono in goleada, altrimenti rischi sempre di ingarbugliarti e, alla fine, di perdere come questa sera per un tiraccio da fuori. 
Nella mancanza di soluzioni offensive differenti è impossibile non vedere qualche colpa del ct. Non tanto per non aver lanciato, in questi mesi, giocatori alternativi a Immobile e Belotti, quanto per non aver trovato soluzioni di gioco per i momenti difficili delle partite, per non aver sostanzialmente mai provato ad affiancare una punta a una punta, Raspadori a Immobile o, per dirla con gli uomini di oggi, Joao Pedro a Immobile. Poi, chiaramente, in questo conto che non torna ci sono i numerosi errori commessi da settembre a oggi. Il pareggio con la Bulgaria, i due rigori clamorosamente sbagliati con la Svizzera, le molte occasioni sbagliate contro la Macedonia del Nord che, diciamolo senza mezzi termini, non è una squadra nemmeno lontanamente paragonabile alla nostra. 
Di certo domani sarà una nuova alba, in cui tutto verrà rimesso in discussione, perché l'Italia, l'Italia campione d'Europa, non partecipa a un Mondiale da una vita e nelle ultime due edizioni in cui era presente è sempre uscita ai gironi. Non saremo i migliori del mondo, ma questa non è certamente la nostra dimensione. Cosa succederà adesso è difficile dirlo, proseguire o no con Roberto Mancini sarà una delle scelte - difficili e coraggiose - da fare. In ogni caso, immediatamente dopo, bisognerà riprendere a lavorare per un futuro diverso. Un futuro in cui l'Italia torni a farci sognare, magari illudendoci, certamente facendoci chiudere un po' gli occhi.

Soccer


Polking is pleased with the performance of the Thai national team's victory over Nepal. without losing a door
Mano Polking praises the Thai national team for defeating the Nepal national team, scoring 2 goals and not conceding a goal for the opposing team. Prab Pluem was able to play in front of the fans again. Which Chonburi football fans warmly welcomed
After the warm-up game for FIFA Day, the Thai national team defeated the Nepal national team with a score of 2-0. Mano Polking said that he was happy to be able to keep the victory, scoring 2 goals and not conceding a goal. The defensive game was good, the game was controlled, and it was a pleasure to play in front of the fans again. Which Chonburi football fans gave a warm welcome, making the atmosphere very good
Understand that fans would like to see goals scored, but this is an important period in the league. It was agreed with the team that two sets of players will be selected and none have played more than 90 minutes, so on Sunday it will be another set. Which everyone who goes down is doing well, including Phansa Hemwiboon, Chalermsak Akke, or both goalkeepers. There is a rhythm coming out to cut the ball and play the ball with good feet.
We do not change new players. Leaving because I want to see the results in the field as well. Even though the door came a little late But it creates a lot of opportunities. I want the players to understand the way they play and that everyone is doing well.
The late substitution would like to see Theerathorn, the captain of the team, play in front of the fans. as well as Krisada who is a player of Chonburi I want to be able to play in front of my own fans. As for using wing-back to play as a wing because it's the way I used to do it in the Suzuki Cup, I just want to try it again.
Abdullah Al Mutairi, head coach of Nepal, said after the game that Congratulations to the Thai national team Although their team played well and thought they should keep the result, they made a mistake and conceded a goal in 2 strokes and lost. That is the rhythm in the game, there is an emotion. But at the end of the game we accepted the result. We didn't lose this game because of the referee. But lost because it missed in 2 strokes, which allowed the opposing team to score a goal to lead us.
and the Maldives team That is considered a better team than Nepal to play counter attack and should go to check warm-up form against Bangladesh. Sri Lanka is not an easy team. Therefore, the two teams that Thailand must face is not an easy task. What I want to remind the Thai national team is to play calmly and not be too confident. Because both teams are the top teams in South Asia. and with the second place in the group qualifying Every team will fight with each other for sure.




Soccer


Nazionale, Mancini verso la Macedonia del Nord: "Sappiamo cosa dobbiamo fare e come farlo"
Il ct azzurro ha affrontato i temi della vigilia del playoff per Qatar 2022
Il primo passo verso il Mondiale in Qatar è a Palermo contro la Macedonia del Nord. L'Italia non può sbagliare e il ct Mancini sta gestendo le pressioni della vigilia con serenità. Parola d'ordine, fiducia: "Non abbiamo avuto molto tempo, giusto quello per provare qualcosa. Per questo motivo ho confermato i ragazzi dell'Europeo - ha commentato il ct -. Si conoscono bene, sanno cosa devono fare".
Nella rosa chiamata ad affrontare questi playoff ci sono sette giocatori che anche nel 2017 vissero una situazione simile, finita poi male: "Non so se può essere un vantaggio o meno, ma questi momenti fanno parte della carriera di uno sportivo. L'unica cosa che dobbiamo fare è restare concentrati su ciò che dobbiamo fare: l'Italia sa giocare bene a calcio, pensiamo solo a quello".
Guai però a sottovalutare l'impegno contro la Macedonia del Nord, seppur priva di Elmas e Pandev: "Si parte tutti da 0-0 e dallo stesso punto. In novanta minuti può accadere di tutto e le partite vanno giocate tutte. Non ci sono favoriti. Rigore? Dopo gli errori con la Svizzera Jorginho ne ha segnati sette di fila, non sarà un problema".
Palermo si appresta ad accogliere la Nazionale con il tutto esaurito al Barbera: "Questa città ci ha sempre supportato e lo farà anche questa volta. Sarà capienza al 100% e sarà una cosa positiva in più rispetto al passato".
La partita sarà come una finale, ma complicata: "La Macedonia del Nord si sa difendere bene, ma non credo che sarà una gara da chiudere il prima possibile. Non c'è un risultato da ribaltare, ma dobbiamo restare tranquilli e fare la nostra partita contro una buona squadra che ha anche vinto in Germania. Abbiamo provato qualcosa, poi valuteremo in partita le situazioni. Sicuramente servirà pazienza perché loro si chiudono bene".
La mentalità offensiva data da Mancini alla Nazionale però resterà: "Non siamo cambiati rispetto a qualche mese fa, abbiamo sempre provato a imporre il nostro gioco. Ovviamente abbiamo avuto poco tempo, ma siamo sempre noi".

Soccer


Russia, ufficiale: la Federcalcio si candida a ospitare Euro 2028 o 2032
Confermata anche la candidatura dell'Italia, che oltre ai russi dovrà vedersela anche con la Turchia
La Russia si candida a ospitare i Campionati Europei di calcio nel 2028 e nel 2032. Lo ha annunciato ai giornalisti un membro del comitato esecutivo della Federcalcio russa, il direttore generale del Rubin Rustem Saymanov. "La RFU farà domanda per gli Europei 2028 e 2032, questo non è uno scherzo - ha spiegato -. La vita continua, siamo aperti e pronti, non dovremmo essere chiusi al confronto con UEFA e FIFA. Abbiamo organizzato tante gare ad alto livello, ammetto che c'è molto tempo, la situazione cambierà, studieremo tutto. Abbiamo chiesto i documenti per studiare tutti i requisiti". La Uefa ha successivamente ufficializzato le candidature, confermando anche quella dell'Italia per Euro 2032.
Per ospitare Euro 2028, oltre alla Russia, c'è la candidatura della Turchia e quella più gettonata e accreditata per la vittoria, ovvero quella congiunta di Regno Unito e Irlanda.
La Russia sfida invece apertamente l'Italia per quanto riguarda il campionato Europeo del 2032. A febbraio, infatti, la FIGC aveva reso noto di aver presentato alla UEFA, con largo anticipo rispetto alla scadenza del 23 marzo, la volontà di concorrere per l’assegnazione del torneo, competizione ospitata in Italia nel 1968 e nel 1980. Il cronoprogramma della UEFA prevede la presentazione del progetto di candidatura entro il 12 aprile 2023, con la decisione definitiva del Comitato esecutivo nel settembre 2023.
IL COMUNICATO UEFA
"La UEFA conferma oggi di aver ricevuto dichiarazioni di interesse a ospitare le edizioni 2028 e 2032 di UEFA EURO da quattro potenziali offerenti alla scadenza del 23 marzo. Una dichiarazione di interessi congiunta è stata presentata dalle federazioni calcistiche di Inghilterra, Irlanda del Nord, Repubblica d'Irlanda, Scozia e Galles per UEFA EURO 2028. Russia e Turchia hanno dichiarato il loro interesse a ospitare l'edizione 2028 o 2032 della principale competizione UEFA per nazionali, mentre l'Italia ha annunciato l'intenzione di candidarsi per UEFA EURO 2032. La nomina degli host di UEFA EURO 2028 e UEFA EURO 2032 avverrà a settembre 2023".
EURO 2028, REGNO UNITO E IRLANDA: "SAREBBE UNO DEI MAGGIORI EVENTI DI SEMPRE"
Le federazioni calcistiche di Inghilterra, Scozia, Galles, Irlanda del Nord e Repubblica d'Irlanda hanno confermato così la presentazione alla UEFA della candidatura congiunta per ospitare gli Europei 2028. "Crediamo che EURO 2028 sarebbe uno dei più grandi eventi sportivi mai organizzati nel Regno Unito e in Irlanda - si legge nel comunicato della FA inglese -. Questa partnership senza precedenti di cinque federazioni offre qualcosa di speciale al calcio europeo, incluso il potenziale per un torneo ampliato, e siamo certi di massimizzare la sostenibilità e i vantaggi legati all'eredità per le comunità nel Regno Unito e in Irlanda".

Soccer


Good fight! Thai U23s lose to Qatar China's second match this Saturday, the Dubai Cup.
"War Elephants", the Thai national under-23 team, has an auspicious opening of the Dubai Cup 2022 in the United Arab Emirates, defeating the Qatar U-23 national team 0-1 by the next game against the Chinese national team. At The Sevens Stadium at 19.00 (Thai time) broadcasted live on Thairath TV and AIS Play
Dubai Cup 2022 football match on Wednesday 23 March at Al Avir Stadium, United Arab Emirates. It was the first match between Thailand U-23 national team and Qatar U-23 national team.
Starting the first half at 16, Qatar, who had better possession of the ball, was the one who opened the game to attack the war elephants immediately. Teeraphat Laohabutr went to Osama. Altair, before entering the penalty area on the right, the referee immediately issued the first yellow card. 
After 20 minutes, the Thai national team started to continue the game at 21. The Thai team got an opportunity when Channarong Promsrikao passed the ball from the center through the penalty area on the right to Padric Gustavsson. But he hit the safety of Salah Zacharia, the Qatari checkpoint. that can be quickly rounded out
24 p.m. Purachet Tod completely opens the ball from the left edge of the line into the penalty area. The ball went through the corner before coming into Anusak Jaipetch in the left penalty area, smashing over the crossbar unfortunately.
No. 28 Channarong Phromsrikao passes the ball right from right to left, misses a friend, causing him to cut off the ball by the Negara and pay Aldurachid Umaru Ibrahim to fall into the penalty area. The left has hit but shot to the side of the net.
31 p.m. Padric Gustavsson turned the ball in the left half of the box but blocked the Qatari players. A minute later, the Qatari team took the lead when Yousup Abduri. Zach got the ball in the left-hand penalty area to pass into the middle for Mustafa Tarek to hit the net to give Qatar a 1-0 lead. 
34 pm is the opportunity for the Thai national team when Patrick Gustavsson pulls the ball to climb on the right side of the path. Drag and cut into before flowing to the meeting point around the skull where Channarong Phromsrikao is inserted into it. But pushing it to the players of Qatar can block it again.
The Thai team also has a chance to win. 37 Channarong Phromsrikao got the ball on the left edge of the line to open Klaus into the penalty area where Padric Gustafsson came in to hit but didn't hit the ball because Qatari players got involved. causing an unfortunate miss to hit the draw
When the remaining two teams do nothing more, the first half of the match ends. The Thai national team follows the Qatar national team 0-1.
Come down to fight in the second half, the Thai team has a chance before 47 am. The Thai team almost equalized when Kittipong Saensanit opened the ball for Padric Gustavson on the starboard side, snatching the ball into the crowd. Qatar's defender Med Suhail entered the penalty area and threw the ball into the net.
50 o'clock was some Qatar's chance when the ball came on the right edge almost at the end of the opening line into the middle of the goal that Mustafa Tarek had hit but pushed the shot over the crossbar.
The Thai national team tried to open the game to the fullest with fun. 51 Kittipong Saensanit opened the ball for Patrick Gustafsson to slip into the penalty area on the left, snatching the ball over the goalkeeper, but the ball slipped off the post. Two in a row, unfortunately.
The two teams exchanged fun at 65 am. Qatar got a free kick on the starboard side. Mustafa Tarek opened a lot below the gate of Ahmed Suhail's way, focusing on the ball, smashing the pole. a little
73 pm Anan Yodsangwan, a substitute, has a chance to hit when the ball is almost 30 yards off the left, snatched up before entering the penalty area immediately But it still doesn't match the frame after going.
84 pm. The Thai national team has a free kick in the middle of the goal, slightly off the right. And it was Sitthichok Phaso who fired a little over the crossbar.
Entering the injury period for 3 minutes, the two teams did not have a rhythm to shine again, finishing the match, the Thai national team lost 0-1 to the Qatar national team.
For the next Thai national team program, Saturday, March 26, 65, meet with the Chinese national team at The Sevens Stadium at 19.00 (Thai time) broadcast live on Thairath TV and AIS Play.
List of players for both teams
Thai national team: Nopphon Llaraphol (GK), Nakin Wisetchat (Thiti Tumphon), Anusak Jaipetch (C), Irafan Dolo, Patrick Gustafsson (Theerasak Phaiphimai) ), Sakulchai Sangtopho ( Sittichok Phaso ), Channarong Promsrikew (Kornwit Tasa), Kittipong Saensanit, Purachet Todsanit (Chitsanuphong Choti), Teeraphat Lao Habut , Methi Sarakham (Anan Yodsangwan)
Qatar national team: Salah Zakaria (GK), Diab Harun Taha, Mohammed Ayash (Yousef Eiman), Osamah Altair (Ka Led Mohammed), Aldul Rashid Umaru Ibrahim (Makki Mohsen), Yusup Abdurizak, Mohammed Al Nemi (Abdulla Ah Al Sulaiti ), Yassim Jaber , Hasim Ali (Lotfi Medger ), Mustafa Tarek (Andri Ma), Ahmed Suhail

Soccer


"Coach Yong" apologizes to the fans, explaining the reason for choosing the real 11, but watching the players play well
 "Coach Yong" Worawut Srimaka, head coach of the Thai national team under 23 years old, apologized to football fans and explained the decision to choose the real 11 and the game change, but pointed out that we saw the players' appetites. Ready to watch all the players do well.
According to the Thai national team Under 23 years old lost to Qatar 1-0 in the first match of the stadium. In the football match "Dubai Cup 2022" in Dubai, United Arab Emirates on March 23 past. 
After the game, "Coach Yong" Worawut Srimaka, head coach of the Thai national team under 23 years old, revealed that first of all, he had to apologize to the fans. Everyone has done their best. I think it's a good starting point. because many others With rest, physical condition, we came really suddenly. But we have shown that we play under pressure, we can do it but it's not good enough. But next time we will do better," said Coach Yong.
“We have chosen fresh players first. Most of the people who play in the game on Sunday will give us a rest. Take people who play Friday or Saturday. But if the position overlaps, we mainly look at the physical condition. Everyone went down and did a good job. Really admit that the minds of these youngsters are fighting a lot, but for various reasons We had many chances to score. But it can't turn into a door. If we could turn into a door Chances of winning are possible."
“The good thing is that the players have the desire to play and have a good experience. The disadvantage is that we lose the ball easily and the finishing time. in Asian games I think finishing is very important. We must understand that We almost got a goal and was countered lose a goal If at that moment we have finished to enter or not to enter The ball is dead There are no chances to concede a goal, that's a flaw and we have to go back and fix it.”
“The next game should be better. Because we have 2 more days, tomorrow we will recover and another day to understand the tactics. we have to admit Now, the free kicks, we do not have time to practice. I got this much because the child is doing a good job."
The next match program, the Thai national team will meet with China at the Al Avir stadium on March 26, 2022, at 7:00 p.m. in Thailand time, live on Thairath TV and AIS Play.